Viswa Lab. #173

UNISERVICE/TÜRKİYE
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BÜLTEN # 173

TEKNİK GÜNCELLEME: 05.03.2010

TASLAĞI DEĞİŞTİREBİLMEK İÇİN SON ŞANS

Saygıdeğer dostlarımız,

Bu bültenimiz; ISO/DIS 8217 FINAL DRAFT INTERNATIONAL STANDARD (FDIS) ile ilgili ikinci teknik bültenimizdir. Bir önceki teknik bültenimizde, ISO 8217:2005 ve ISO/DIS 8217 ile ilgili bütün önemli değişiklikleri tablo halinde sizlere sunmuştuk. Bu bültenimizde Eylül 2009 da gönderdiğimiz ISO/DIS 8217 ile Mart 2010 da gönderdiğimiz son taslak arasındaki önemli değişiklikleri bilginize sunuyoruz. Değişikliklerle ilgili yorum ve uyarıları Đtalik harflerle belirtiyoruz. Elinizdeki bu bültende , standartların orijinali, birinci değişiklik ve ikinci son değişiklik ile ilgili bütün bilgiler mevcuttur. Bu, taslakla ilgili öneride bulunabilmeniz için son fırsat olabilir. Sizlere sunulan bu taslak ülkenizdeki ISO temsilcisine ayrıca gönderildi. Sesinizin ISO da duyulabilmesi için bir kez daha sizlerden işbirliğinizi rica ederiz.

Madde 1 Kapsam.

Madde 2 Normal Referanslar – Kayda değer bir değişiklik yok.

Madde 3 Uygulama – Lütfen not ediniz; alınan numuneye istinaden, gözetim altındaki numune alımları her iki tarafın kabul ettiği ortak bir yerde yapılır.

Madde 4 Numune alma – ISO 13739 veya buna denk ulusal bir standart kabul edilebilir.

Madde 5 Genel Koşullar.

5.3 – Yakıtlar; denizcilik sektöründe kullanılabilmesine engel olacak herhangi bir madde içermemelidir.

5.4 – Yakıtlar; bio-yakıt (FAME) özellik gösteren yeniden işlenerek elde edilmiş bir yakıt olmamalıdır. Böyle bir bio-yakıtın normal yakıtlara da karıştırılmasına izin verilmeyecektir.

5.5 – Ek-B bilgilendirme amaçlı bir alıntı dır.
(Bu Ek-B; tedarikçinin ,içine toksik içerikli maddenin karıştığı, kirlenmiş yakıtı almasını ve yakıtı
aldıktan sonra herhangi bir parasal cezanın bulunmadığı bir yere gidebildiğini belirtir ki bu tamamen
tedarikçinin lehine olan bir durumdur.)

Madde 6 Diğer Gereksinimler

6.1 a) H2S limiti- Yürürlüğe girme zamanı 1 Temmuz 2012 dir.
(Sıvı yakıtlarda ki H2S miktarını ölçmek için önerilen metot; sadece tedarikçiye rahatlık sağlayacaktır
ve onu müşterilerinden koruyacaktır, headspace de çok yüksek seviyelerde H2S e maruz kalmış olan
gemi personelini koruyamayacaktır.Yeterli süre verilmesine rağmen bununla ilgili son söz söylenmedi)

6.1 b).
– Tablo 1 ve 2 deki SAN, Ek-B’ ye koyulmuştur.
(Ek-B; yakıtın SAN için ASTM D664-09 e göre test edildiğinde pozitif değer veremeyeceğini
belirtmektedir. Tablo dan niçin çıkarıldığı konusunda herhangi bir açıklama da yapılmamıştır.)

– Tablo 2 deki TAN limiti 1.5 mg KOH/g’ dan 2.5 mg KOH/g’ a yükseltilmiştir.
(Bu, haksız bir ayrıcalığa yol açmıştır ve maalesef bu artış ile ilgili hiçbir açıklama da yapılmamıştır.
Şunu gördük ki TAN miktarı 1.0 mg KOH/g artarsa yakıt içinde, sıvı kirleticiler bulunmaya başlıyor.
Kabul ediyoruz ki naftanik asit bulunuyorsa eğer, TAN limiti 3.0 mg KOH/g a yükselebilir aksi halde
1.0 mg KOH/g da kalmalıdır.)

1) DEĞERLENDİRME MODİFİKASYONLARI/TABLO 1 VE 2 YE İLAVELER

ATIK MARINE YAKITLAR- Eylül ayında gönderilen taslakta ki gibidir; herhangi bir değişiklik
bulunmamaktadır.

DİSTİLE MARINE YAKITLAR – Yeni bir distile yakıt sınıfı olan DMZ de viskozite 40°C
minimum 3 cSt olarak ayarlanıyor diğer parametreler DMA deki gibi kalıyor.
(Bu yeni sınıflandırma Viswa Lab tarafından önerildi ve bu değerler sağlandığı zaman cooler ve
chiller gibi ekipmanlara gerek kalmamaktadır.)

2) STANDARTLARINDA Kİ YENİ/DEĞİŞTİRİLMİŞ PARAMETRELER
ATIK MARİNE YAKITLAR

Vanadyum – Değişiklik yoktur. (Viswa Lab limitleri 150 ppm e çekmeyi önermişti.)

Sodyum- Değişiklik yoktur.

Al+Si – Değişiklik yoktur. (Viswa Lab limitleri 40 ppm e çekmeyi önermişti.)

Kül (Ash) – Değişiklik yoktur.

Kullanılan yağlama yağı – Değişiklik yoktur.

Sülfür – Değişiklik yoktur. (Yasal limitler norm alınacak)

CCAI – Değişiklik yoktur.

(Viswa Lab CCAI in devam etmesini önermiştir aynı zamanda FIA tarafından IP541 e göre belirlenmiş eşdeğer setan miktarının ölçülmesine de yeni bir bakış açısı getirmiştir. Viswa Lab, bu çalışmaya maddi destek sağlayarak sonuçları yayınladı aynı zamanda IP 541 ve CIMAC komitelerine de gönderdi. Buna istinaden; yakıtın yanma ve patlama özelliklerini dikkate alarak yeni bir eşdeğer setan değeri (NECN) geliştirildi. Mevcut ECN hesaplanması; yakıtın yanma özelliklerini göz önünde bulundurmaz.)
Asit Miktarı – Asit miktarında ki limit 1.5 mg KOH/g dan 2.5 mg KOH/g a yükseltilmiştir.

DİSTİLE MARINE YAKITLAR

Sülfür – Yasal limitlerin geçerli olmasına rağmen sülfür limitleri de eklenmiş durumdadır.

Viskozite – DMZ grade 3.0 cSt ta 40°C olarak belirlenmiştir.

Distile yakıtlarda Biodiesel – Değişiklik yoktur.
(Viswa Lab eklenmemesini uygun görmektedir.)

Yağlama – Yağlama testlerinde oran 500 ppm yada % 0.05 olarak belirlenmiştir.
( Viswa Lab’ ın önerisi kabul edilmiştir.Halbuki standartta belirtilen, sülfür miktarı 500 ppm den az ise yağlamaya istinaden bir test sertifikasının oluşturulması gerektiğidir.)

ISO 4259 – Değişiklik yoktur.
(Viswa Lab; MEPC tarafından kabul edilen, tedarikçiye değişiklikle ilgili faydaların sağlanmadığı prosedürü önermiştir fakat kabul edilmemiştir. Bundan dolayı tedarikçi şuan da izin verilen ISO 4259’a istinaden gelen değişikliklerin vermiş olduğu rahatlığı yaşamaktadır.)

Referans olarak, distile ve atık yakıtlarla ilgili yeni tabloları gönderiyoruz.

Bütün sorularınız için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Saygılarımızla,

Dr. Vis

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Genel

Gönderiyi Paylaş