IMO:Balast Suyu Yönetimine Hazırlanın Yürürlüğe Giriyor
Bülten #110
Saygıdeğer Dostlarımız,
Balast Suyu Yönetimi ya da BWM Konvansiyonu IMO tarafından 2004 Şubat ayında kabul edilmişti. 12 ay içerisinde yürürlüğe girmesi için dünya tonajının %35’ini kapsayan 30 ülke tarafından kabul edilmesi gerekiyordu. Güncel verilerle dünya tonajının %34,87’sini kapsayan 51 ülke tarafından kabul edildi. 2016 yılı içerisinde %35 sınırını geçeceği ön görülüyor. Dünya tonajının %0,14’üne sahip Finlandiya’nın da kabul etmesiyle birlikte yürürlüğe girecektir.
Anahtar Gereksinimler
Balast Suyu Yönetim Sözleşmesi balast taşıyan, uluslararası sularda sefer yapan tüm gemi ve açık deniz yapılarını kapsamaktadır. Yürürlüğe girmesinin hemen sonrasında, armatörler ve işletmeciler aşağıdaki hususları sağlamalıdır.
- Onaylanmış bir balast suyu yönetim planı mevcut ve gemide kullanıma hazır olacaktır.
- Geminin tüm balast operasyonu güvenliği dikkate alarak, örneğin okyanusun ortasında balast değişimi, balast basmadan önce ve ya basarken tedavi edilmesi plana göre yapılacaktır.
- Yetkin bir zabit, balast suyu yönetimine görevlendirilecek, zabit ve mürettebat konu hakkında eğitim alacaktır.
- Balast suyu kayıt defteri her zaman gemide ve güncel olarak bulunacaktır..
- 400 gros ton ve üzerinde olan her gemi , denetlenip uluslararası balast suyu yönetim sertifikası alacaktır.
Sözleşme zorunlu balast suyu boşaltma kurallarını dayatıyor. Balast suyu değişiminin denizin ortasında olması orta vadeli bir çözüm olup çoğu gemi için onaylanmış bir balast suyu tedavi sistemini monte etmesini zorunlu kılacaktır
.
Uyum takvimi
Nisan 2016 – 69’uncu toplantıda, Deniz Çevresinin Korunması Alt Komitesi(MEPC) Balast Suyu Yönetim Sözleşmesinin B-3. Maddesi için taslak değişiklikleri onayladı. Bu değişiklikler onaylanmış bir balast suyu tedavi sisteminin montajı için son tarihi kapsıyor. MEPC yasa tasarısı A.1088(28)’de verdiği kararını koruyor. Geminin son montaj tarihi, imal yılı ve IOPP(Uluslararası Petrol Kirliliğinden Korunma Sertifikası MARPOL Annex I altında düzenlenir.) yenileme sörveyine göre belirlenecektir. Sözleşmenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren:
- Eğer gemi veya açık deniz yapısı(omurganın kızağa konması) yürürlüğe girme öncesinde yapılmışsa ilk IOPP yenileme sörveyinde ,
- Eğer gemi veya açık deniz yapısı(omurganın kızağa konması) yürürlüğe girme sonrasında yapılmışsa teslim sırasında uygulanmış olmalıdır.
MEPC 69 toplantı özetine göre B-3 düzenlemedeki taslak değişiklikler askıda tutulacak ve BWM Sözleşmesi yürürlüğe girdiği zaman dolaşıma dâhil olacaktır.
Tavsiyeler
Balast suyu tedavi sisteminin montajını düşünen üyeler ve müşterilerin en kısa zamanda çalışmalara başlamaları gerekmektedir. Çoğu durumda, sistemin montajı için gemi servis periyoduna alınması gerekmektedir. Düzgün bir servis planı, zaman ve para tasarrufu sağlayacaktır, özellikle montajın geminin havuzlanmasına denk getirilmesi firma açısından mantıklı olacaktır.
İşe hazırlık sürecine başlamadan önce bilinmesi gereken bazı anahtar detaylar,
- BWM Sözleşmesi kurallarını, yerel ve ulusal zorunlulukları inceleyip, standartlara uygun yol haritanızı belirleyiniz. Amerika’nın kurallarına ayrı dikkat etmek gerekli, şu anda hiçbir balast suyu tedavi sistemi Amerikan Sahil Güvenliği onayını almamıştır. Fakat Optimarin tüm kara ve deniz testlerini geçip USCG sertifikasını kısa zaman içerisinde alacaktır. Optimarin DNVL GL Type onayına sahiptir. Görmek için buraya tıklayınız. Ayrıca Amerikan Çevre Koruma Ajansı kendi kurallarını yayınladığında beri, Amerikan Sahil Güvenliği’nin düzenlemesiyle uyumlu olması gerekiyor. Şu anda Amerika kıyılarında balast basmak için IMO’dan farklı iki ayrı kanun uygulanıyor.
- Mevcut balast sistemler için her birinin uygulanabilirlik ve uygunluğunu araştırınız. Göz önüne alınması gereken konu, gemi tipi, operasyonları, balast kapasitesi, alan gereksinimi(örneğin taban alanı, tedavi sisteminin hacmi ve tabii ki gerekli malzemelerinin güvenli depolama alanı), diğer sistemler ile uyumu(güç gereksinimi ve elektrik ekipmanı koruması), sağlık ve güvenlik(örneğin kimyasal tehlikeler), ek mürettebat iş yükü(örneğin operasyonu ve bakım gereklilikleri) vb.
- Zaman faktörünü göz önünde bulundurunuz. Onaylı tedavi sistemlerinin üretim kapasitelerine göre bulunma ve teslimat süreleri değişkenlik göstermektedir. Sistemin gemi için klas ve bayrak onayının da zaman alan işler olduğu hesaba katılmalıdır. Armatörler sistemin montajını IOPPP sörveyine öteleyebiliyorlar, bu ötelemeler şirketleri bazı periyotlarda yoğun kılabilir. Bu duruma düşmemek için mümkün olan en kısa sürede irtibata geçiniz.
ILKFER Grup olarak sizlere en iyi hizmeti verebilmek adına Optimarin Balast Suyu Tedavi Sisteminin temsilciliğini almış bulunmaktayız. Optimarin, siz müşterilerimize basit ve esnek çözümler sunmaktadır. Retrofit konusundaki eşsiz tecrübemizle her daim sizlerin yanınızdayız. Bugüne kadar platform destek gemisinden özel motor yatlara kadar çok geniş aralıkta hizmet verdik. Optimarin Balast System filtre ve UV sisteme sahiptir. Minimum bakım ve yedek parça gerektirir. Sistem için gemide kimyasal depolamanıza gerek yoktur.
Balast tedavi sistemi seçildikten sonra, zabitler ve mürettebat düzenli olarak eğitilmeli görev ve sorumluluklarını işinin ehli bir şekilde yerine getirebilmelidir. BWM sözleşmesi konusunda eğitim içeriği şirketin güvenlik yönetim sistemini(SMS) içermeli fakat bununla sınırlı olmamalıdır. Bunun için armatör veya işletmeci aşağıdaki başlıklarda ihmal edilmeden eğitim düzenlenmelidir.
- Balast suyu yönetim ve alakalı tüm düzenlemelere giriş
- Balast suyu yönetim planı tanıtma ve görevlerin dağıtılması
- Balast suyu tedavi sisteminin operasyonu ve bakımı
- Acil durum prosedürleri ve
- Balast suyu kayıt defteri
IMO’nun balast suyu yönetimi hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayınız.
Üyeler ve müşterilerin not alması gereken BWM Sözleşmesi ve yönetmeliği MEPC tarafından halen gözden geçirilmektedir. Bu sebeple yakından takip edilmesi gereklidir.
Optimarin ve Balast Suyu Yönetimi hakkındaki tüm sorularınız için bizi aramaktan çekinmeyiniz.
Kaynak: http://www.gard.no/web/updates/content/21316996/gard-alert-prepare-to-manage-ballast-wate
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. Batı Sahil Yolu Cad. Deniz Sok. No: 38 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr |