Viswa Lab. #345

TEKNİK BÜLTEN:345
15.11.2019

TANKLARIN VLSFO YAKITLARINI ALMAYA HAZIR HALE GETİRİLMESİ

 VLSFO yakıtlarındaki kükürt içeriği %0.50 wt’ yi geçmemelidir. Çoğu gemi şu anda %3.50 wt’ ye kadar kükürt içerebilen HSFO kullanıyor.

Sorulan soru şudur; Yüksek kükürt yakıtı içeren tankların, %0.50 wt kükürt ile VLSFO yakıtları alabilmeleri için nasıl hazırlanacağıdır.

Bunu yapmanın pahalı yolu, tankı manuel olarak temizlemektir. Bu gerekli değildir. Bunu gerçekleştirmenin en az iki yolu vardır. Birincisi, piyasada bulunan katkı maddelerini kullanmak ve katkı maddesini ekledikten sonra tankı boşaltmaktır. Bu sadece katkı maddesinin ek maliyetini içerir.

Birçok kuruluşun takip ettiği yöntem, düşük kükürt yakıtı veya ultra düşük kükürt yakıtı almak, tankı bu ürünle doldurmak ve bu tanklardaki tüm yüksek kükürt yakıtı düşük kükürt yakıtı ile karıştırılana kadar bir tanktan diğerine aktarmaktır. Karışan yakıt, karıştıktan sonra ne kadar kükürt içerdiğine bağlı olarak kullanılabilir. Bu uygulamaya flushing yıkama diyebiliriz.

Yüksek kükürt yakıtı kirletebilir ve yıkama için kullanılan düşük kükürtlü yakıt içeriğinin, nerede yüksek kalacağının dikkate alınması gereken üç faktör vardır. Bunlar;

1. Boru hatları – biz kaba bir hesaplama ile boru hatlarında yüksek kükürt yakıt miktarı 2 ila 3 MT aşmadığını gördük.
2. Tankların duvarları-yüksek kükürt yakıtı yakıt tanklarının duvarlarına yapışacaktır ve bu, 2 MT’ dan fazla yüksek kükürt yakıttan fazla  bulunmaz.
3. Pompalanamayan yakıt ‐ En büyük miktarda yüksek kükürt yakıtı, tankın altındaki pompalanamaz miktardır. Bu miktar, tankın konik tabanlı derin tank veya düz tabanlı DB tankı olup olmadığına bağlıdır. Konik tabanlı derin bir tank, çok yüksek miktarda pompalanamaz yakıt içermeyebilir. Bununla birlikte, çoklu bölmeleri olan bir  çift tabanlı tank, 5 ila 15 MT pompalanamaz (harcanamaz) nitelikte 5 ila 15 MT yüksek kükürtlü yakıt olabilir.

Bu yüksek sülfürlü yakıtların toplamının, flushing yapılacak yakıt miktarına bağlı olarak hesaplanması ve düşük sülfürlü yıkama yakıtındaki kükürt içeriğinin ne kadar artacağını hesaplamak mümkündür.

Müşterilerimizden biri %2.62 kükürt değerinde 2 MT yakıt vardı ve %0.48 kükürt oranlı 100 MT VLSFO ekledi. Bu karışımın kükürt içeriği, spesifikasyon gereksinimlerini karşılamayan %0.52 değerinde kaldı.Müşteri %0.45 kükürt ile 100 MT yakıt kullanmış olsaydı, elde edilen karışım %0.50 sınırının altında bir kükürt içeriğine sahip olurdu.

Pompalanamayan + tank içindeki + boru hattında bulunan yüksek kükürt yakıtı miktarı yüksekse, bu iki şekilde ele alınabilir. Biri, %0.10’dan daha az kükürt olacak ve/veya daha büyük miktarda düşük kükürt yakıtı kullanacak olan ULSFO ile başlamaktır.

Yıkama sonrası son karışım, kükürt %0.5 sınırında kalması koşuluyla VLSFO olarak kullanılabilir. Bu karışımın stabilitesini kontrol etmenizi öneririz.
 2020 yakıtla ilgili sorulara yardımcı olmak için Viswa ‘çalışma grubu ‘’ ile çalışmalara başladı. Bu web sitesi ,wgfuels2020@theviswagroup.com, adresinden bize ulaşabilirsiniz. VLSFO’ nuzun test edilmesini istiyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Saygılarımızla,

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903
Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Blog

Gönderiyi Paylaş

Yorumlar

Henüz bir yorum yapılmadı.

Bir yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir