Viswa Lab. #354

TEKNİK BÜLTEN:354
21.12.2019

Viswa Ar-Ge Ekibi Tarafından Geliştirilen Yeni Algoritmalar ve Yöntemler       

Viswa’ nın sloganı “bilgi yoluyla güçlendirme” dir. Bu sürecin bir parçası olarak, müşterilerimizin en yüksek verimliliğe ve en az miktarda soruna sahip yakıtları kullanmalarına yardımcı olmak için yeni testler, yöntemler ve algoritmalar üzerinde sürekli çalışıyoruz. Aşağıdaki yeni çabalardan bazılarını sizlerle paylaşmak istiyoruz.

1. Minimum test ile yakıtın PNA içeriğini belirleme

Parafin, Naften, aromatik, her türlü petrol fraksiyonunda ana hidrokarbon gruplarıdır. Yakıtın gemide davranışı bu fraksiyonlara bağlıdır.Herhangi bir harmanlama işleminin temel şartlarından biri, ağır parafinli yakıtların Aromatik yakıtlarla karıştırılmaması gerektiğidir. Viswa Ar-Ge ekibi, ISO 8217’den parametre alan ve absorbanstan bilgi ekleyen bir çözüm buldu. Titiz korelasyonlar yapıldıktan sonra, yakıt numunesinin Parafinik, Naffenik ve Aromatik (PNA) içeriğini 2 saatten daha kısa bir sürede verebiliyoruz!

2. Kararlılık(stability) tahmini için algoritmalar

Birçok çalışmada, uyumsuzluk sorunları nedeniyle aromatik yakıtların ağır parafinik yakıtlarla karıştırılmaması önerilir. Bununla birlikte, yakıtın aromatik veya parafinik olup olmadığını belirlemek için hızlı bir yöntem yoktur. Vıswa Ar-Ge ekibi yakıt özelliklerine dayalı stabilite tahmini için yenilikçi ve hızlı bir teknik geliştirdi. Bu yöntemde, yakıtın stabilite rezervi ile birlikte PNA bileşenleri, yakıtın stabilitesini hızlı bir şekilde belirtmek için kullanılır.

3.Yakıtların Uyumluluğu(compability)

ASTM D4740 uyarınca geçerli nokta testinin bazı yanlış test sonuçlarına yol açabileceği geniş çapta speküle edilmiştir. Bu, özellikle yakıtlar parafinik olduğunda geçerlidir. Bu, yakın zamanda serbest bırakılan PAS’ta kabul edildi. PAS, zaman alan ve gemide yapılamayan ASTM D7060, ASTM D7112, ASTM D7157 gibi uyumluluğu belirlemek için başka testler önerdi. Bu testler sadece özel bir donanıma sahip bir laboratuvarda yapılabilir ve bu testleri yapmak için deneyimli bir kimyager gerekir. Denizcilik şirketleri, gemideki yakıtları kullanmalarına yardımcı olabilecek hızlı bir cevaba ihtiyaç duyabilir. ISO 8217, tedarikçinin iki yakıt arasında uyumluluğu sağlamasını gerektirmez. Bu nedenle, gemiye yakıt almadan önce iki yakıtın uyumlu olmasını sağlama görevi gemi mürettebatınındır.
2 yakıt karıştığında, aşağıdaki yöntemleri kullanarak uyumlulukları hakkında yaklaşık bir fikir edinebilirsiniz:
1. ASTM D4740 – Drop Test -yakıt parafinik olduğunda yanlış pozitiflere eğilimli.
2. Her yakıtın yoğunluğu ve viskozitesi birbirine yakınsa, uyumlu olma olasılığı daha yüksektir.
3. Viswa Lab, yakıtların PNA ‐parafin, Naften, aromatik içeriğine dayalı bir algoritma geliştirdi.
Algoritmayı kullanarak, uyumlu bir yakıt karışımı yapmak için PNA’ nın doğru oranını tahmin edebiliyoruz. Bu çalışma şu anda piyasada gelen yeni VLSFO’ lar ile doğrulanıyor ve daha yeni VLSFO’ lar piyasaya girerken daha doğru bir algoritma geliştiriliyor.

Bu üç yöntem, yakıtı kullanmadan önce gemi mürettebatına fayda sağlayabilir.

4.Estimated Setan Number (ECN) test etmeden önce tahmin etme

Uyumlu 2020 yakıtlar, VLSFO formülasyonlarında geniş değişkenliğe sahip çeşitli kaynaklardan harmanlanabilir. Farklı bileşen kombinasyonları ve karışım oranı, bir yakıtın bilinmeyen ateşleme-yanma özelliklerine neden olacaktır. İnsanlar yeni 2020 yönetmeliklerinden faydalanmak için yarışırken yakıtınızın değerini anlamak önemli bir önlem olacaktır. Bununla birlikte, bu değeri hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde belirlemek için çok az teknik vardır. Yeni bir algoritmaya dayanarak, yakıtınızın ateşleme yanma özelliklerini zaman verimliliği tarzında tahmin edebiliriz.

5.Benchmarking new Estimated Cetane Number (NECN)

Mevcut tahmini setan sayısı, yakıt ateşleme‐yanma özelliklerini doğru bir şekilde tahmin edemez. Örneğin, Santos, Brezilya’dan gelen yakıtlar düşük bir ECN numarasına sahiptir (5’in altındadır), ancak bu yakıtı kullandıktan sonra herhangi bir sorun bildirilmemiştir. Viswa Ar-Ge ekibi, yakıtın hem ateşleme hem de yanma özelliklerinin etkisini dikkate alan yeni bir ECN geliştirdi.

6.Benchmarking New Engine Friendliness Number (EFN) for VLSFOs

Engine Friendliness Number (EFN), bu yakıtın kullanımından kaynaklanan motor aşınması ve yıpranması açısından VISWA LAB tarafından değerlendirilen benzersiz bir yakıt kalitesi işaretidir. VLSFO bileşimlerinin ve özelliklerinin bölgeden bölgeye ve limandan limana önemli ölçüde değişmesi beklendiğinden, EFN’yi hesaplamak için yeni bir formül geliştirdik. VLSFO için, analiz edilen yakıtın her parametrik değeri kabul edilebilir değerler aralığındaki konumu için değerlendirilir ve bir puan verilir. Bu test parametresinin hasara neden olma potansiyeline bağlı olarak bu puana bir ağırlık faktörü bu skorun üzerine yerleştirilir. Tüm puanlar daha sonra 1 ila 100 arasında ölçeklendirilmiş bir puan üzerinde toplanır.

7. VLSFO için Yeni Gerçek Değer Endeksinin (TWI) Karşılaştırılması

Gerçek Değer Endeksi TWI, yakıtın “Gerçek” değerinin bir göstergesidir. Ateşleme ve yanma özellikleri bu ticari markalı algoritmanın bir parçasıdır. TWI, yakıtın kalorifik değeri, yakıtın yanma özellikleri ve EFN’ye göre tanımlanır.

8.Lube Oil Kalite Endeksi

Viswa Group, Deniz yakıt endüstrisindeki çeşitli kriterler ile  iyi bilinir. Bununla birlikte, Viswa Ar-Ge, çeşitli sistemlerde yağlama yağlarının kalitesini değerlendirmek için yeni bir kriter ile geldi. Madeni yağ kalite Endeksi (LOQI) geniş 2 bölüme ayrılmıştır;

  • Hidrolik Yağlar için LOQI
  • Makine yağları için LOQI
  1. Hidrolik Yağlar için LOQI

Bu endeks, piston/dişli pompalarından Servo Valflere kadar çeşitli sistemlerde hidrolik yağın kalitesini ele alır.
Yağlama yağının kullanıldığı hidrolik sisteme göre Target Cleanliness Kodu otomatik olarak özelleştirme eğilimi vardır.

  • Kritik oranı ≤ 30
  • 30 < Dikkat Aralığı ≤ 55
  • Normal oran> 55

2.Makine yağları için LOQI

Bu Endeks, Gemi Makinalarında kullanılan çeşitli Makina Yağlarının kalitesini ele almaktadır.
Bu LOQI, kritik problemlerin, aşınmaların veya arızalara neden olma potansiyeli olabilecek diğer aykırılık, bakım / onarım maliyetlerinin ve uzun süreli arıza sürelerinin belirlenmesinde yardımcı olacaktır.

  • Kritik oran ≤ 30
  • 30 <Dikkat Aralığı ≤ 60
  • Normal oran> 60

Saygılarımızla,

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903
Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Blog

Gönderiyi Paylaş