Viswa Lab. #219

VISWA LAB TÜRKİYE
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BULTEN #219

TEKNİK GÜNCELLEME: 2012/4/5

HOLLANDA LIMANLARINDA YAKITLARA KIMYASAL ATIK BOŞALTILMASI

Sizlere daha önce de bu hususta bilgiler vermiştik.
Lütfen 6 Nisan tarihinde bunkerwold.com sitesinde yayınlanan ekteki haberi dikkatli bir şekilde okuyunuz.

Hollanda polisine göre, suçlular Rotterdam limanında kullanılan yakıtların içinde , kimyasal atıkları ilave
ederek , bu atıkları illegal yollarla imha etmektedirler.

Hollanda ulusal polis sözcüsü Ed Kraszewski kısa bir süre önce , Rotterdam’dan Antwerp’e yakıt yaşıyan
tankerlerde doğal olmayan üçüncü dereceden chlorine ve zinc içeren kimyasal atıklara rastlandığını
belirtmiştir.

Kraszewski; “ Seçkin Hollanda dedektif departmanı” nın, “iyi organize edilmiş adli aktivite” olarak belirtilen testlerden sonra, adli soruşturma açtığını belirtmiştir.

Kraszeski, Lloyds ‘un listesine göre, yüksek ücretler ödeyerek legal bir şekilde kimyasalları imha etmek yerine kimyasal atıkları bunker yakıtlara dökerek suç işlendiğini iddia etmiştir.

Kraszeski “Onlar bu atıkları profesyonel atık arıtma şirketlerine vermekten kaçınıyorlar çünkü bunun ücreti çok yüksek. Bu nedenle onlar bu atıkları yakıtlara boşaltıyorlar ve her litre için ciddi para elde ediyorlar” diye eklemiştir.

Kraszeski sözlerine; “Bu soruşturma bize kimyasal atıkların boşaltım suçunda kimin sorumlu olduğunu gösterecektir fakat başka bir teori de göz ardı edilemez, bu suçun içine petrokimya endüstrisi de dahil olabilir.” diye devam etmiştir.

Lokal yakıt tedarikçileri “Rotterdam yakıt ikmal piyasası oldukça küçük bir dünyadır fakat biz bu sorumluların kim olacağı hakkında herhangi bir ipucuna sahip değiliz.” demişlerdir. Bu cümle ile Rotterdam dışında bir çok şüphelinin olduğuna dikkat çekiliyor ve lokal yakıt tedarikçileri kendilerinin insafsızca suçlandığını düşünmektedirler.

Hollanda Yakıt Tedarikçileri Birliği Direktörü Eric de Vries ise “ Tedarik zinciri çok geniş, açık, kimyasal atık her yerde eklenebilir ” yorumunda bulunmuştur. ( Nederlandse Organisatie Voor de Energiebranche – NOVE-)

Hollanda kanunları Avrupa’ya özgü ve Uluslararası Denizcilik Organizasyonu ( International Maritime
Organization- IMO-) regülasyonlarının ötesinde yakıt kalitesi ile ilgili yasa getirmektedir . Bu nedenle,
Hollanda polisi zinc, chlorine ve diğer toxic katıkları taşıyan tankerleri durdurmak için güçsüz, yetersiz
kalmaktadır.

Hollanda’da kimyasalın boşaltılması işlemi illegal olup polis bu soruşturma ile suça iştirak edenlerin delilleri ile su yüzüne çıkmasını ummaktadır.

Kraszeski Hollanda polisinin yakıtı yöneten kanunun değişmesi için çalışmalar yaptığını sözlerine
eklemiştir.

“ Bir gemi illegal atıkları taşıyarak yoluna devam edebilir, bu durum durdurulmalıdır.” De Vries’e göre bu kanun değişmelidir, yakıt için geçerli olan ISO standartları benimsenerek ulusal kanunlar bu organizasyona eklenmelidir.

Ayrıca De Vries Hollanda polisini yakıt sektöründeki iddia edilen bu suçu takip ederken arıtma sonrası
çevreyi ve gemi makinelerini tehdit eden herhangi bir durum olması durumunda aşırı derecede dikkatli
ve kararlı olmaları için uyarmıştır.

Lütfen her türlü sorununuzda bizlerle iletişime geçmekten çekinmeyiniz.

Saygılarımızla

ILKFER GRUP

 

 

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Genel

Gönderiyi Paylaş