TEKNİK BÜLTEN:329
10.07.2019
29th CIMAC Kongresi 2019-İlginç Kağıtların Gözden Geçirilmesi
Lütfen teknik güncellememize bakın: 2019/06/11, CIMAC Kongresi’nde sunulan teknik bildiri seçtik ve aşağıda bu bildirilerin kısaca özetlerini sizlerle paylaşmak istiyoruz.
Bildiri 257: Çift Yakıtlı Motorlarda Değişken Sıkıştırma Oranı TeknolojisiYanmalı Makineler VKA, RWTH Aachen Üniversitesi
Çift yakıtlı makinelerde farklı yanma prensiplerinin kullanımı, kararsız yanmayı (vurma) önlemek için gaz modu için daha düşük bir sıkıştırma oranına sahip baz motorun bir düzenini gerektirir. Bununla birlikte, bu düzen, Dizel Çalışma modunda dezavantajlara yol açar ve bu da en yüksek yakıt verimliliği için daha yüksek bir sıkıştırma oranı gerektirir. Bu yazıda, makine çalışması sırasında iki sıkıştırma oranı arasında geçiş yapabilen değişken sıkıştırma oranı (VCR) sisteminin bir DF motorunda nasıl uygulanabileceği açıklanmaktadır. Etkili uzunluğunu değiştirerek, bir VCR konrod, üst ölü merkezdeki piston pozisyonunu kullanılan yanma prensibine uyarlayabilir. Dikkate alınarak DF motorunun çalıştırılmasıyla ilgili özel tasarım zorlukları (örneğin yükselen tepe silindir basınçları, paket kısıtlamaları, anahtarlama aralıklarının sayısı vb.) ve eski araştırmalar, FEV ve Rwth Aachen Üniversitesi’nin Yanma Makineleri Enstitüsü, conrod’ un küçük gözü içinde yeni bir fonksiyonel ilke ile bir VCR conrod konsepti geliştirdi.
Bildiri 055: MAN-ES laboratuvar, Makine ve Enjeksiyon Araştırmaları
Temsilcisi Johann Wloka ‘nın %0.5 Sülfür- Yakıt karışımları, MAN Enerji Çözümleri Hakkındaki Bildiri
Bu makale, gelecekteki %0.50 sülfür uyumlu HFO’ nun olası ve temsili bileşimlerinin kimyasal analizini ayrıntılı olarak açıklamaktadır; bu bileşenler, büyük çaplı orta hızlı makinelerde ateşleme ve yanma davranışına göre kritik öneme sahiptir. Yanma özelliklerinin yanı sıra, yeni yakıt karışımlarını MGO veya HFO gibi diğer yakıtlarla karıştırırken uyumluluk sorunları ortaya çıkabilir. İncelenen bu yakıt karıştırma bileşeni, saf bir 2020 yakıtı olmayacaktır. Bununla birlikte, bunun yakıt karıştırma havuzunun bir parçası olabileceğini görüyoruz ve bu nedenle bu araştırma yapılmıştır.
%0.50 sülfür kısıtlaması için gelecekteki bir yakıt yoktur. Makalede gösterildiği gibi, ham besleme stoğuna bağlı olarak, ateşleme ve yanma yetenekleri çok iyiden çok kötüye değişebilir.
Bildiri 407: Setan Sayısının Yağsız Dizel ‐ Metan İkili ‐ Yakıt Yanması Üzerine Etkisi Zeeshan Ahmad, Makine Mühendisliği Bölümü, Aalto Üniversitesi, Finlandiya Bildiri, pilot yakıt özelliklerinin yağsız yanık DF yanması üzerindeki etkisini araştırmak için ağır hizmet tipi tek silindirli tam metal araştırma makinesinde yapılan deneysel bir çalışmayı rapor etmektedir. Çalışma, Setan sayısının (CN) = 43-56 ve aromatik içeriğin (AC) = 0-24% ‘ in üç özel pilot yakıtını araştırmaktadır; bu, iki pilot yakıtın benzer CN’ ye sahip ancak farklı AC’ ye sahip olacak şekilde tasarlanmıştır.Yalın DF teknolojisi, makine üreticileri ve gemi sahipleri için dikkate değer faydalar sağlar. Mevcut çalışmanın sonuçları orta yük koşullarında doğrudan römorkör, feribot veya küçük kargo gemileri makineleri için uygundur. Gelecekteki çalışmalarda, bu tür yalın DF yanma deneyleri daha düşük hızlarda ve orta – yüksek yük koşullarında incelenecektir. Not: Bu CİMAC 2019 Kongre güncellemeleri serimizin 4′ ün 1.Kısmı. Viswa, 2020 yakıtlarıyla ilgili sorulara yardımcı olmaya başladı. wgfuels2020@theviswagroup.com adresinden bize ulaşabilirsiniz. VLSFO’ nuzun test edilmesini istiyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Saygılarımızla,
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr