Viswa Lab. #341

TEKNİK BÜLTEN:341
05.11.2019

ABD Körfez Limanlarında Potasyum İçeriğinin Artması
Geçtiğimiz birkaç hafta boyunca, ABD Körfezi’nin New Orleans limanında, Galveston’da ve diğer Houston limanlarında temin  edilen bunker yakıtlarında Potasyum içeriğinin arttığı birkaç olay tesbit ettik. Potasyum içeriğinin 100 ppm üzerinde olduğu 4 olay vardı. (102ppm, 103ppm, 131ppm ve134 ppm). Potasyum bunker yakıtlarında ,H2S ortadan kaldırmak için yapılan uygulamalarda görünebilir. Bazı rafineriler NaOH yerine KOH kullanıyor. Fazla Potasyum da shale oil cutter stock’ dan gelebiliyor. Potasyum için ISO 8217’de belirtilen sınır yoktur. Yüksek potasyumun etkisi birazda sodyum etkisine benzemektedir.Yüksek egzoz sıcaklıkları, turboşarjer kanatları ve nozulları üzerindeki birikintiler nedeni ile t/charger veriminin düşmesi ve dolayısı ile ana makina gücünde azalma ile kendini göstermektedir.

Bunker Yakıtında Yüksek Potasyumun Etkisi

Potasyum içeriği 50 ppm’yi aşarsa dikkatli olunmasını öneririz. Zor bir durumda yakalanırsanız, potasyum içeriğini düşürmek için başka bir uyumlu yakıtla harmanlamayı düşünebilirsiniz. Yakıt seperasyonu işlemi sırasında su fazını artırarak potasyumu önemli miktarda kaldırabilirsiniz. Buna ek olarak, magnezyum bazlı katkı maddeleri sorunu hafifletebilir.

Eğer ABD Körfez limanlarında yakıt alıyorsanız , potasyum seviyeleri üzerinde tedarikçiden bir yakıt analiz raporu ve güvence için istek yapmanızı tavsiye ederiz.

2020 yakıtla ilgili sorulara yardımcı olmak için Viswa ‘çalışma grubu ‘’ ile çalışmalara başladı. Bu web sitesi ,wgfuels2020@theviswagroup.com, adresinden bize ulaşabilirsiniz. VLSFO’ nuzun test edilmesini istiyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Saygılarımızla,

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903
Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Blog

Gönderiyi Paylaş