TEKNİK BÜLTEN:357
24.02.2020
VLSFO Kalite Trend – Uygulamadan 50 Gün Sonra
IMO 2020 Sülfür Yönetmeliklerinin başlamasından bu yana 50 gün geçti . Muazzam bir geçiş oldu.Global olarak %3.5 wt Sülfür sınırından,%0.5 wt sülfür sınırına geçildi. Aşağıdaki VLSFO ile ilgili açıklamalar, şu ana kadar Viswa Lab tarafından yapılan Yakıt testlerine dayanıyor .
Kükürt Uyumluluğu – Test edilen yakıtların çoğu %0.50 wt limitleri içindeydi . Test edilen yakıtların %2 si spesifikasyon sınırının ötesinde Sülfür içeriyordu . Bu durumda yakıtların %95’I ISO 4259 güven sınırı seviyelerine düştü .
Toplam Tortu (Total Sediment) – Test edilen yakıtların çoğu %0.50 wt limitleri içindeydi . Test edilen yakıtların %2 si spesifikasyon sınırının ötesinde Sülfür içeriyordu . Bu durumda yakıtların %95’I ISO 4259 güven sınırı seviyelerine düştü. Gemilerin birkaçı, birkaç hafta boyunca yakıtın depolanmasından sonra seperatorde çamur sorunları olduğunu bildirdi. Buna ek olarak, test edilen yakıtların %10’undan fazlası % 0,07 wt’den daha yüksek tortulara sahipti.
Yüksek tortu ile çamur birikme eğilimi artmaktadır . Çamur örneklerinin bize gönderildiği durumlarda, çamurun ağırlıklı olarak asfalten olduğu bulunmuştur.
Akma Noktası (Pour Point) – Test edilen yakıtların %15’inden fazlasında 20 °C ‘nin üzerinde pour point tesbit edildi.Yakıt transfer edilmeden önce tanktaki yakıtın donduğu birkaç vaka bize bildirildi. Yakıtların mum oluşum sıcaklığından daha yüksek bir sıcaklığa çıkartılarak ısıtılması gerekiyordu .
Yakıtların hangi sıcaklıkta mum biriktirmeye başlayabileceğini anlamak için VLSFO’ların mum görünüm sıcaklıklarını (WAT) kontrol etmek önem kazanmaktadır.
Catfines – Birkaç offspec catfin vakası olsa da, test edilen yakıtların% 12’sinden fazlasında 40 ppm’den fazla catfin vardı.
Bu vakaların% 50’si Asya pazarında sağlanan yakıtlara aittir.
CCAI – Bu parametre, kullanımı ile ilgili geniş görüş yelpazesi olduğu için endüstride yaygın olarak tartışılmamıştır.
İşte bir motor üreticisinden CCAI değerleri hakkında bir alıntı:
“İdeal rafineri değerleri 770 ila 840 aralığında CCAI değerleri gösterir ve bunlar çok iyi ateşleyicilerdir. Bunker olarak teslim edilen kraking artıkları 840 ila – istisnai durumlarda – 900’ün üzerinde olabilir.Çoğu Bunker maksimumda kalır . Şu anda 850 ila 870 aralığındadır.”
Daha yüksek CCAI’lara sahip birçok VLSFO yakıtı görüyoruz. Yakıt Ateşleme ve Yanma analizöründe kontrol edildiğinde, bu yakıtların zayıf ateşleme ve yanma özelliklerine sahip olduğu doğrulanmıştır. 10’dan fazla erken oluşan liner aşınma vakasını araştırıyoruz.Bu noktada, karşılaşılan sorunların nedeni asitlik, tutuşma özellikleri veya silindir yağı olup olmadığı konusunda araştırmalar devam etmektedir. Bu konuda bir güncelleme yakında yayınlanacaktır.
Viskozite – BDN (Bunker Teslimat Notu) viskozitesinin laboratuvarda test edilen viskoziteden ve yerleşik viskozimetre kullanılarak tayin edilen viskozitenin farklı olduğu birçok vaka görüyoruz. Enjeksiyon sıcaklıklarında herhangi bir değişiklik yapmadan önce yakıtın viskozitesinin kontrol edilmesi çok önemlidir.
Asit Sayısı – Çok sayıda VLSFO kaynağı ile asit sayısı değerlerinde bir artış kaydedilmiştir. Test edilen vakaların %10’undan fazlası 0.50 mgKOH/g’den büyük asit sayılarına sahipti.
Kimyasal Kirleticiler – VLSFO’nun çok yüksek miktarda etilen kraker ve yakıttaki diğer maddelerle kimyasal kontaminasyonu hakkında Aralık 2019’da teknik bir güncelleme yayınlamıştık . Hala etilen kraker kalıtısı , shale yağları ve bazı bilinmeyen oksijenli bileşiklerle kirlenmiş yakıtlar görmekteyiz . Vakalardan birinde kimyasal kirlenme o kadar yüksekti ki boya ve lastik contalarla reaksiyona girerek hasara yol açtı. Bu konuyla ilgili daha fazla Numune elimize ulaştığı zaman size bilgilendireceğiz.
Bu teknik güncelleme veya yakıtla ilgili herhangi bir sorunla ilgili başka sorularınız varsa lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.
Saygılarımızla,
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903
Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr