İLKFER GRUP
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BULTEN # 190
TEKNİK GÜNCELLEME: 24.07.2010
1 TEMMUZ 2010’ DAN İTİBAREN MARPOL EK VI’ DE GEÇERLİ OLACAK İYİLEŞTİRMELER
Saygıdeğer dostlarımız,
Lütfen son paragrafa özellikle dikkat ediniz, önemlidir.
1 Temmuz 2010’ dan itibaren geçerli olmaya başlayan Marpol Ek (Annex) VI ile ilgili iyileştirmeler duyuruldu. Aşağıda bu iyileştirmelerle ilgili olan kısa ve öz açıklamaları sizlerin dikkatine sunuyoruz. 1 Temmuz 2010’ dan itibaren geçerli olacak olan Marpol Ek VI ile ilgili bu iyileştirmeler, sadece 6,12,13,14,15 ve 16 numaralı regülasyonları kapsamaktadır. Daha detaylı bilgiye ihtiyaç duyarsanız bizimle irtibata geçiniz.
REGÜLÂSYON 2: TANIMLAR
“SOx Emisyon Kontrol Bölgeleri” (SOx Emission Control Areas – SECAs) ‘ nin ismi “Emisyon Kontrol Bölgeleri” (Emission Control Areas – ECAs) olarak değiştirildi. ECAs; SOx ve NOx emisyonların kontrol edildiği bölgelerdir.
REGÜLASYON 6: SERTĐFĐKANIN KONUSU YADA ONAYI
Yenilenen IAPP sertifikası, 1 Temmuz 2010’ dan itibaren yeni inşa gemi projelerinde, geminin ilk bloğunun kızağa konduğu tarih itibari ile hazırlanmak zorundadır. Đlk bloğun kızağa konuluş tarihi 1 Temmuz 2010’ dan önce olan gemiler veya planlanmış havuzlama tarihi 1 Temmuz 2010’ dan sonra olan gemilerin bu sertifikayı alma süresi bu tarihten itibaren 3 seneyi geçmemelidir.
REGÜLÂSYON 12: OZON TABAKASINI İNCELTEN MADDELER (ODS)
400 GT ve daha üzeri gemiler; ODS jurnali ve ODS ile ilgili ekipmanlar (OSD RECORD BOOK AND LIST OF EQUIPMENT)’ ın kaydının tutulduğu bir belge bulundurmak zorundadır.
REGÜLÂSYON 13: AZOT OKSİTLER (NOX)
1 Temmuz 2010’ dan itibaren gücü 130 kW’ tan daha yüksek olan makinelerde Kademe I, II, III olmak üzere üç adet emisyon limiti olacak ve EIAPP sertifikası ile onaylanmış NOx teknik dosyası bulunacaktır .
I. Kademe: mevcut NOx emisyon limiti
01.01.2000 – 01.01.2011 tarihleri arasında inşa edilmiş ve bu tarihler arasında ana makine major bakımı yapılmış gemiler ile ilk bloğu kızağa konuluş tarihi daha önce olsa dahi, makine gücü 130 kW’ dan daha yüksek olan makinelerde mevcut NOx limiti geçerli olacakatır. 01.07.2010 itibariyle, gücü 5,000 kW’ dan daha fazla ve silindir deplasmanı 90 litreden fazla olan makinelerde, 01.01.1990 – 01.01.2000 tarihleri arasında inşa edilen gemilerde, Birlik tarafından sertifika verilen ve IMO’ ya bildirilen Ek VI, mevcut NOx limitleri geçerli olacaktır. Bu durumda, EIAPP sertifikası ve teknik dokümanların yerine “mevcut NOx limitleri (APPROVED METHOD FILE) daha uygun olacaktır.
II. Kademe: 1 Ocak 2011’de yada daha sonrasında kullanılacak makinelerde ki uygulama
01.01.2011 tarihinde yâda bu tarihten sonra inşa edilecek gemilerde kullanılacak makinelerde
yâda bu tarihte ve bu tarihten sonra benzer makine değişimlerinde uygulanacaktır.
III. Kademe: 1 Ocak 2016’ da yada daha sonrasında ECAs’ da çalışan gemilerde kullanılacak makinelerde ki uygulama
01.01.2016 tarihinde ve bu tarihten sonra inşa edilecek gemilerde kullanılacak makinelerde ya da bu tarihte ve bu tarihten sonra benzer makine değişimlerinde uygulanacaktır. Bu uygulama sadece ECAs’ da çalışan gemiler için geçerli olacaktır. ECAs dışındaki yerlerde, II. Kademe geçerli olacaktır.
REGÜLÂSYON 14: KÜKÜRTDİOKSİT (SOX) & PARÇACIKLI MADDE (PM)
Kükürt miktarı aşağıda belirtilen değerleri aşmayacaktır:
-01/01/2012’ den önce % 4.5
-01/01/2012’ de veya bu tarihten sonra % 3.5
-01/01/2020’ de vaya bu tarihten sonra % 0.5
ECAs ‘ da kükürt miktarı aşağıda belirtilen değerleri aşmamalıdır:
-01/07/2010’ den önce % 1.5
-01/07/2010’ de veya bu tarihten sonra % 1.0
-01/01/2015’ de vaya bu tarihten sonra % 0.1
Zorunlu olan yeni fuel oil geçiş prosedürleri 1 Temmuz 2010’ dan sonra uygulanabilir olmalıdır.
REGÜLÂSYON 15: UÇUCU ORGANİK BİLEŞENLER – VOLATILE ORGANIC COMPOUNDS (VOC)
Crude oil taşıyan tankerler, onaylı VOC işletme planına sahip olmalıdır. Geminin spesifik özelliklerini de belirten bu plan; VOC emisyonunu minimize edecek prosedürlerini belirtmelidir.
REGÜLÂSYON 16: GEMİ İNSİNARATÖRÜ
Marpol Ek VI’ de belirtilen maddelere ilave olarak aşağıda belirtilen maddeleri yakılmasına da izin verilemez.
-Sewage sludge
-Gemide açığa çıkmamış sludge yağı
-Egzost gazı temizleme sistemi atıkları.
REGÜLASYON 18: FUEL OIL’İN KULLANILABİLİRLİĞİ VE KALİTE
Bu madde ile ilgili herhangi bir değişiklik yapılmadı. Dikkatinizi çekmek isteriz ki; bu madde ISO 8217:2005’ in 5. Maddesi ile çok benzerdir (Yeni ISO Standartları ISO 8217:2010 Ek B “Kirletici Maddeler” isimli bültenimizi referans alınız). Marpol Ek VI’ in 18 no’ lu regülâsyonunu yakıt sipariş ile ilgili doküman ve kontratlar da referans olarak göz önünde bulundurabilirsiniz.
Bütün sorularınız için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Saygılarımızla,
Dr. Vis
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr