UNISERVICE/TÜRKİYE
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BÜLTEN # 170
TEKNİK GÜNCELLEME: 01.02.2010
ARA – ZEEBRUGGE BÖLGESİNDE İKMAL EDİLEN YAKITLARIN KULLANIMI ESNASINDA
ANA MAKİNA FİLTRESİNİN TIKANMA PROBLEMİ
Saygıdeğer dostlarımız,
Geçtiğimiz hafta içerisinde, Viswa Lab; ARA – Zeebrugge bölgesinde alınan yakıtların kullanımı ile ilgili 4 adet filtre tıkanma şikayeti almıştır. Bunlardan 2 tanesi Rotterdam, 1 tanesi Antwerp ve 1 tanesi de Zeebrugge’dan gelmiştir. Đkmaller Ocak ayının ortalarında gerçekleşmiştir. Bu 4 problemli yakıttan 3’ü aynı ikmalciden alınmıştır.
Şikayetlerle ilgili olarak, Viswa Lab 4 numuneye de detaylı GCMS analizi gerçekleştirdi. Bütün numuneler 100 ppm’in üzerinde Stiren, 100 ppm’in üzerinde C10H14 (DCPD-türevi) maddesi ve 1000 ppm’in üzerinde Đnden içermektedir. Yukarıda bahsedilen kimyasallar normal şartlarda yakıtlarda bulunmamalıdır. Bu ürünler genelde rafineri veya petrokimyasal tesislerinin atık ürünlerinin yakıtlara karışması durumunda görülür. Bu 4 şikayette, diğer makine ekipmanlarının durumu ile ilgili herhangi bir rapor almadık, fakat ciddi filtre tıkanmaları makinenin shut-down olmasına sebebiyet verebilir. Bu durum, özellikle geminin yoğun deniz trafiği olan yerlerde seyri esnasında çok tehlikeli sonuçlar ortaya çıkarabilir.
Stiren ve DCPD maddelerinin varlığı, GCMS sütunlarına direkt sıvı enjeksiyon yöntemi uygulanarak tespit edilmiştir. Yüzey buharı yöntemi gibi diğer yöntemler çıkarma yöntemleridir ve mevcut kimyasal içeriği ile ilgili doğru sonuç vermeyebilir.
Lütfen gerekli tüm önlemleri alınız ve ikmalcinizi bu konuda bilgilendiriniz. Ayrıca, eğer isterseniz, ikmalcinize ISO 8217:2005 Paragraf 5.1’i refere ederek, yakıtınızın bu standardı karşılamadığını bildirebilirsiniz.
ISO 8217:2005 Paragraf 5.1
Yakıtlar, petrolün rafine edilmesinden türetilen homojen hidrokarbon karışımlardan oluşmalıdır. Bu gereklilik, yakıtın içinde bazı performans karakteristiklerini iyileştirici/arttırıcı katkıların az miktarda bulunmasına engel değildir.
Yakıtlar; inorganik asitler ve kullanılmış yağlama yağları içermemelidir.
Yakıtlar;
a) gemilerin güvenliğini tehlikeye atacak yada makine performansında ters etki yaratacak veya
b) personele zarar verecek veya
c) hava kirliliğini arttıracak herhangi bir eklenmiş madde yada kimyasal atık içermemelidir.
ISO 8217:2005 Paragraph 5.1
The fuels shall be homogeneous blends of hydrocarbons derived from petroleum refining. This shall not preclude the incorporation of small amounts of additives intended to improve some aspects of performance.
The fuels shall be free from inorganic acids and from used lubricating oils.
The fuel should not include any added substance or chemical waste which
a) jeopardizes the safety of ships or adversely affects the performance of the machinery; or
b) is harmful to personnel; or
c) contributes overall to additional air pollution.
Bütün sorularınız için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Saygılarımızla,
Dr. Vis.
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr