Petrol Şirketleri, IMO 2020 LSFO Taleplerini Karşılayabilir mi?
Petrobras, ilk parti IMO 2020 uyumlu deniz yakıtını üretti ve sağladı.Günde 45.000 varil üretme kapasitesine sahip olduğunu açıkladı. Belirlenen Emisyon Kontrol Alanları (ECA’lar) dışında kullanılan bunker yakıtlardaki kükürt içerik limitleri, gemicilikten kaynaklanan hava emisyonlarını azaltmak için% 0,5’e (% 3,5’ten) düşürülecektir. Shell Marine, özellikle% 0.5 kükürt içeriği veya VLSFO ile çalışan makinalarda kullanılmak üzere yeni iki zamanlı motor silindir yağı olan Shell Alexia 4’ü tanıttı. DNV GL ve KMDTech, sıvılaştırılmış doğal gazın (LNG) gemi yakıtı olarak alımını artırmak için bir çerçeve anlaşması imzaladı. The Guardian’da yayınlanan bir rapor, Uluslararası Denizcilik Örgütü’nün (IMO) yeni denizcilik yakıt düzenlemelerinin başlamasına ancak sekiz ay kala, denizcilik firmaları tarafından petrol firmaları ve rafinerilerin yaratılan yeni yakıt pazarından, önemli bir payını kaybetmeye başladığını vurguladı.
Uyumlu Yakıtların Tanıtımı
Bu amaçla, önde gelen petrol şirketlerinden bazıları yeni kükürt içeriğine uygun yağ getirirken, diğerleri ulaşım şirketlerini yeni rejim altındaki gemiler için Sıvılaştırılmış Doğal Gaz’a (LNG) yönlendiriyor. The Guardian’ın değerlendirmesine göre, denizcilik şirketlerinin tercihlerini ağırlaştıran nedenler maliyetler ve piyasa etkileridir. Göndericiler, nakliye bedeli konusunda endişeli.
Ülkeler, Yumuşak Stratejiler Arıyor
Denizcilikle uğraşan uluslar, sorunsuz uyum için stratejileri şekillendiriyor. Ancak petrol firmaları yeni zeminler açmak için çok çalışıyorlar. Yarışın birincisi, ilk parti IMO 2020 uyumlu deniz yakıtını üreten ve tedarik eden Petrobras (Brezilya petrol devi).Akaryakıt günlük 45.000 varil (bpd) Isaac Sabba Rafinerisi, Brezilya Manaus’ta üretildi. Petrobras’a göre, 0.34pc kükürt içeriği, 50 ° C’de 323cst viskozitesi ve 15 ° C’de 932.7 kg / m3’lük bir yoğunluğa sahiptir. 21 Nisan’da 618 tonluk bir parti, kiraladığı bir gemiye verildi.
Petrobras Çalışmaları;
Ancak, Petrobras, piyasada daha fazla netlik beklerken, IMO 2020’ye uyumlu yakıtı nasıl fiyatlandıracağını henüz belirlemedi. Ayrıca, diğer Petrobras’ın Brezilya’daki rafinerileri, deniz yakıtı düzenlemesi başladıktan sonra şirket yüksek kükürtlü akaryakıtları scrubberları olan gemilere pazarlamayı planlamamasına rağmen IMO 2020 uyumlu akaryakıt üretimini test ediyor. Bir dizi düşük kükürtlü yakıt karışımını test etmek ve deneme sonuçlarının önümüzdeki birkaç hafta içinde piyasaya sürülmesi bekleniyor.
Belirlenmiş ECA’lar
Öngörülemeyen herhangi bir koşulun dışında, IMO’nun bunker yakıt yönetmelikleri 1 Ocak 2020’de yürürlüğe girecek. Emisyon Kontrol Alanları (ECA’lar) dışında kullanılan bunker yakıtlarındaki kükürt içeriği sınırları% 0.5’e düşürülecektir. Yüksek kükürtlü akaryakıt (HSFO) şu anda uyumlu olmayan 5.0 milyon bpd küresel bunker talebinin yaklaşık% 80’ini (yaklaşık 3.84 milyon bpd) temsil ediyor. Temel olarak, gemi sahiplerinin üç seçeneği vardır: 1) Düşük sülfür içerikli yağ ürünleri veya LNG gibi alternatif yakıtlar gibi uyumlu yakıtlara geçmek; 2) SOx scrubberları takmak(egzoz gazı temizleme sistemleri); veya 3) Düzenlemelere uymamak (uyumsuzluk).IMO 2020’ye hazırlanırken, Shell Marine ayrıca özellikle% 0.5 kükürt içeriği veya çok düşük kükürtlü akaryakıt (VLSFO) üzerinde çalışan makinalarda kullanılmak üzere yeni iki zamanlı makina silindir yağı olan Shell Alexia 4’ü de tanıttı.
Shell’s Alexia 40
40’lık baz sayısına sahip olan Shell’s Alexia 40, gemi sahipleri ve kiralama şirketleri 2020’de IMO’nun% 0,50 denizcilik yakıtları için deniz yakıtları için küresel sülfür sınırına hazırlanırken ekipman performansını ve durumunu optimize etmek için geliştirilmiştir. Shell Marine,IMO 2020’ye uymak,% 0.5 ve daha düşük bir kükürt içeriğine sahip yakıtlara geçmeyi dünyanın denizcilik filosunun çoğunun hedef alacağını umuyor .
Shell Marine Global Genel Müdürü Joris van Brussel şunları söyledi: “ Shell Marine, düşük emisyonlu bir gelecek için hareket ederken, gemi sahiplerinin ve gemi kiralayanların hazırlanmasına yardımcı olabilir. Güvenilir bir ortak olarak müşterilerimizin belirsizliği yakıt seçiminden çıkarmak için doğru zamanda doğru yerde doğru yağlayıcılara sahip olmalarına yardımcı olacağız . ”
Binlerce Saatlik Deneme
Shell’in Hamburg’daki Denizcilik ve Enerji İnovasyon Merkezinde yapılan kapsamlı testlerden sonra ve orijinal ekipman üreticileri ile yakın çalışarak Shell Alexia 40 denizdeki performansı doğrulamak için, IMO 2020 uyumlu yakıtları kullanarak, en son makine tiplerine sahip dört gemide binlerce saat deneme süresine girmiştir. Yeni ürün 1 Haziran 2019’dan itibaren Singapur’da kullanıma sunulacak ve 1 Ocak 2020’ den önce ABD, Çin, Birleşik Arap Emirlikleri ve Hollanda gibi Shell Marine global ağındaki diğer ana tedarik limanlarına aşamalı olarak tanıtılacak.
LNG Çerçevesi
Bu arada, Keppel Offshore & Marine (Keppel O&M) ‘nin bir iştiraki olan DNV GL ve Keppel Marine ve Deepwater Technology (KMDTech), gemi yakıtı olarak sıvılaştırılmış doğal gazın (LNG) alımını artırmak için bir çerçeve anlaşma imzaladı. Ortaklara göre anlaşma, LNG yakıt gemileri, küçük ölçekli LNG taşıyıcıları ve yüzer depolama yenileme üniteleri (FSRU’lar) ile pil ve hibrid teknolojilerini kullanan LNG ile ilgili varlıkları içeren potansiyel yeni bina projelerini kapsıyor. Raystad Enerji Araştırma ve Analizi, 2020’de yaklaşık 700.000 bpd VLSFO’nun 2025’te keskin bir şekilde 1.3 million bdp artacağını tahmin etti. ” 2020’de, 600.000 bpd’lik bir deniz yakıtı talebinin, mevcut sülfürlü yakıtlar, orta distilatlar ve yüksek kükürtlü akaryakıttan elde edilen harmanlarla karşılanacağını tahmin ediyoruz. ”
Saygılarımızla,
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr