Viswa Lab. #218

VISWA LAB TÜRKİYE
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BULTEN #218

TEKNİK GÜNCELLEME: 2012/3/3
YAĞ FIRMALARI, DEGİŞKEN SÜLFÜR ORANI OLAN AĞIR YAKITLARIN KULLANILDIĞI MAKİNELERDE KULLANILAN TEK SINIF SİLINDİR YAĞINA KARŞI GEMİ SAHİPLERİNİ UYARIYOR

Lütfen ilişikteki bunkerworld.com sitesinde 19/03/2012 tarihinde yayınlanan haberi dikkatle okuyunuz.

Singapurdan Santosa kadar ortalama degerde alkalin sayisina sahip (BN) tek sinif yağ kullanan müsşerilerimiz sülfür oranı % 3 ile % 0,3 arası yakıt yaktıklarında sorunlarla karşılaşmışlardır. Yağlama yağı konusunda uzmanlaşmış bu büyük yağ firmalari çok dikkatli bir değerlendirme yapılması konusunda uyarıda bulunuyor ve tek sinif alkalin sayisina (BN) sahip yağ kullanımının getirdigi risklere dikkat cekiyor.Bir baska deyişle yağ üretici firma ekte sunulan tek sınıf alkalin sayısına ( BN ) sahip silindir yağı kullanımı ile ilgili belirtilen iddalari çürütmediği ve single BN silindir yağının kullanımını teşvik etmediği sürece Single BN silindir yağının kullanımından kaçınılmasını tavsiye ediyor.

Müşterilerimizden en az biri single BN silindir yağı kullanmış olup , örneğin kullanan müşterilerimizden biri Arjantin’ de sülfür oranı % 0,4 olan bir yakıt almıştır fakat Single BN silindir yağı sülfür aralığı sadece % 0.5 ile % 4.5 arasını kapsamaktadır. % 0.4 sülfür oranı için her hangi bir kapsam olmadığı anlamına gelmektedir ve bu makineniz için risk oluşturmaktadir.

Son kararınızı vermeden önce, tek sınıf alkalin sayısına sahip (BN) silindir yagi kullanmadan önce konu ile ilgili şikayet ve iddalarin bir sonuca varmasını beklemek yararınıza olacaktır.Buna ek olarak, silindir yağı performansı ile ilgili yeni bir bakış açısı olarak bugünlerde üzerinde çalışılan “Dynamics of neutralization” nötürleştirme dinamiği; reaksiyon hızı bakımından silindir yağlama yağındaki alkali katkıların asitleri nötür edebilme kabiliyetini hesaplamaktadır.

Lütfen her türlü sorununuzda bizlerle iletişime geçmekten çekinmeyiniz.

Saygılarımızla

ILKFER GRUP

 

-qte-

Castrol’un raporuna gore , düşük sülfür kurallarını karşılayan herşeye uygun olarak adlandırılan orta derecede base numarasına sahip (BN) marin yağlama yağları yakıtın içindeki sülfür içeriği sebebiyle gemi makinasını ve performansını riske atacaktır.

Geminin en verimli şekilde işetilmesi için , silindir yağlarının sınıfına karar verirken yakıtın sülfür içeriğinin makina gücünün ve silindir yağlama yağı miktarının (feed rate) dikkate alınması tavsiye edilmektedir.

Daha yüksek sülfür içeriği olan yakıtlarda, Castrol, silindir yağlama yağı miktarının arttırılmasından
ziyade silindir yağlama yağının BN numarasının arttırılmasını tavsiye etmektedir.
Gemi üzerindeki performansı arttırmak için daha kapsamlı silindir yağlarinin tercih edilmesi tavsiye
edilmektedir.

Castol’un Marin ve Enerji Yağlama Yağları Teknoloji Müdürü, Paul Harrold un raporuna göre; Yakıtlardaki farklı sülfür oranları ile bunları karşılamayan silindir yağları, makinenin yüksek yük altında piston kafasında, üst kısmında ve segmanlarda hasarlara sebep olabileceğine dikkat çekmektedir. Ayrıca silindir linerın yağlama etkisini azaltarak , linerın daha hızlı aşınmasına sebep olmaktadır. Bu sorun sadece uygun silindir yağlama yağı kullanılarak giderilebilir. Eğer gemiler , tüm yakıtlar için orta sınıf olarak adlandırdığımız 50-60 BN numarasına sahip orta sınıf silindir yağı kullanırsa, makinaların tüm yükler altında ortalama performans elde etmesi sağlanamaz. Bütün yakıtlar için kullanılmak istenen orta sınıf BN numarasına sahip silindir yağlari, silindir içinde aşındırıcı maddelerin yükselmesini ve buna bağlı olarak mekanik aşınmaya bağlı hesapta olmayan ve oldukça pahalı bakım masraflarına sebep olmaktadır. Daha da ötesi, eğer yağlama yağları düşük sülfürlü yakıtlar ile uyumsuzsa bu problemlerin daha çok su yüzüne çıkacağını eklemiştir.

Eğer düşük sülfürlü yakıtla (%1.00) silindir yağlama yağının BN numarası birbirini karşılamazsa, OEM e göre bu 10-14 günden önce anlaşılmamaktadır. Tabi ki daha düşük (% 0.10) sülfür içeriğinde kullanılan yakıtta silindir yağlama yağı gerekleri karşılamazsa , sorunlar 10-14 günden çok daha erken görülmeye başlanacaktır.

-unqte-

 

 

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Genel

Gönderiyi Paylaş