Viswa Lab. #330

TEKNİK BÜLTEN:330 17.07.2019

29th CIMAC Kongresi 2019-İlginç Kağıtların Gözden Geçirilmesi V2

Lütfen teknik güncellememize bakın: 2019/06/11, CIMAC Kongresi’nde sunulan teknik bildiri seçtik ve aşağıda bu bildirilerin kısaca özetlerini sizlerle paylaşmak istiyoruz.

Bildiri 031: Minoru Kawanishi, RIKEN Corporation Tarafından Piston Ring Kayma Yüzeyinde Plazma Sprey Kaplamanın Ve HVOF Kaplamanın Sürtünme Özellikleri Üzerine Karşılaştırmalı Bir Çalışma

Son yıllarda, WHRS (Waste Heat Recovery System) gibi sistemlerle donatılmış yüksek verimli motorların zorlu koşulları altında çalışan piston segmanlarının ürün ömrünü uzatmak amacıyla, pistonlu ringlerin  kaplama dayanıklılığında daha fazla gelişme için pazarda artan bir talep vardır. Bu tür bir pazar talebini yerine getirmek için, MAN Energy Solutions Copenhagen, oldukça dayanıklı piston segman kaplamasının geliştirilmesini başardı ve HVOF (High Velocity Oxy Fuel) püskürtme yöntemini benimseyen yeni bir sprey kaplama geliştirmeyi başardı.

Değerlendirme sonuçlarına göre, HVOF kaplama, aşınma miktarının %60 oranında azaldığını ve kaplamadaki yapışma oranının geleneksel plazma sprey kaplamasına kıyasla %80 oranında iyileştiğini gösterdi. Sürtünme direnci, piston ring kaplaması için gerekli olan önemli özelliklerden biridir, ancak HVOF kaplamanın sonucunda, geleneksel plazma sprey kaplamasıyla eşdeğer sürtünme direnci doğrulanmıştır. Ayrıca konvansiyonel plazma sprey kaplama ile HVOF kaplama arasında sürtünme özelliklerinde farklılıklar bulunmuştur.

Bildiri 357: Daniel Schäpper, Winterthur Gas & Diesel Tarafından Daha Düşük Sera Gazı Emisyonları İçin Büyük İki Zamanlı Dizel Motorların Verimliliğini Artırmak

Deniz taşımacılığındaki ana nakliyecilere ilişkin gelecekteki gereksinimler, kirletici oluşumunun azaltılması dışında, CO2 gibi GHG’ nin  azaltılması üzerine odaklanacaktır. Bu, EEDI girişimi veya IMO’ nun CO2 salınımını 2050’de sevkiyattan % 50 oranında azaltma stratejisi gibi yürürlüğe girecek ve yaklaşmakta olan mevzuatta açıkça görülüyor. Buna ek olarak, gemi sahipleri ve operatörler hem başlangıç hem de işletme maliyetlerini, özellikle de yakıt giderlerini azaltmaya çalışırlar. Geleneksel dizel döngüsü söz konusu olduğunda, bu temelde BSFC’ yi aynı NOx seviyesinde düşürmek için yapılacaktır. Olasılıklar, motor düzenindeki diğer gelişmeler, özellikle yanma gelişimi ve motorların turbo şarjındaki değişiklikler arasındadır. Makinelerin turbo şarjındaki değişiklikler, daha düşük GHG emisyonlarının hedeflerine ulaşılmasına da yardımcı olabilir. Bu yazıda iki teknoloji, 2 aşamalı turbo şarj ve sıralı turbo şarj incelenecektir. 2 kademeli turbo şarj, yeni bir teknoloji değildir ve 4 zamanlı gemi makinelerinde kullanıldığını göstermiştir.

Ancak, iki zamanlı makine kurulum karmaşık ve pahalı olduğu için geniş bir uygulama bulanamamıştır. Bir taraftaki yasal gereklilikler de yapılacak değişiklikler ve hem de bunun için maliyet artışı donanım ve diğer yakıtlar için bu tür kurulumların geri ödeme süresi makul bir aralıkta olabilir.

Bu yazıda sunulan üç çalışma, toplam sistem verimliliğini daha da arttırma, yakıt tüketiminin (dolayısıyla maliyetini) düşürme ve böylece iki zamanlı bir ana makinenin CO2 emisyonlarını azaltma potansiyelini göstermektedir.

Bildiri 412: Contalar, Dün-Bugün-Yarın Jukka Sunila, TT Contalar

20. yüzyıl boyunca conta endüstrisi başka endüstrilerle birlikte gelişti ve uyarlandı. Yeni malzemeler ve daha iyi süreçler piyasaya sürüldü, ancak temel ilke aynı kaldı. Contanın, süreçte tek bir damla değerli veya tehlikeli ortamın boşa gitmediğinden emin olması gerekir. Ancak dünya değiştikçe, conta da geçen yüzyılda olduğu gibi uyum sağlamalıdır. Veriler son on yılda üretimin en önemli faktörlerinden biri haline geldi ve bu nedenle contalar süreçlerin etkin çalışması için gerekli bilgileri üretir.

Conta imalatının geleceği daha akıllı ve daha esnek üretim sağlayacaktır. Bu, nanomalzemeler, gelişmiş elektronik ve otomasyon gibi unsurlarla elde edilir. Yeni contalar küçük hasarlardan kurtulabilir, değiştirilmesi gerektiğinde belirtilebilir ve başarılı kurulumdan emin olabilir. Üretim daha otomatik ve bağlı olacak ve verimliliği sağlamak için yapay zeka ile geliştirilmiştir. 3D baskı teknolojisi geliştikçe conta imalatının tüm prensibi bile değişebilir. Sonuçta, sızdırmazlık ihtiyacı kalır, ancak gelecek conta endüstrisinin ilginç ve benzeri görülmemiş ilerlemelerini öngörmektedir.


Not: Bu CİMAC 2019 Kongre güncellemeleri serimizin 4′ ün 2.Kısmı.

Viswa, 2020 yakıtlarıyla ilgili sorulara yardımcı olmaya başladı.  wgfuels2020@theviswagroup.com adresinden bize ulaşabilirsiniz. VLSFO’ nuzun test edilmesini istiyorsanız, lütfen bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin.

Saygılarımızla,

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Blog

Gönderiyi Paylaş