Viswa Lab. #200

İLKFER GRUP
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BULTEN #200

TEKNİK GÜNCELLEME: 2011/2/3
HOUSTON BÖLGESİNDEKİ PROBLEMLİ YAKITLAR

Houston bölgesinde yakıt alan yedi gemiden üçü makine problemleri bildirmişlerdir. Bu yedi yakıt ISO 8217 spesifikasyonların içinde olsa da, standartlara uyumlu görünse de hepsinin analiz testlerinde kimyasal kirleticiler görülmüştür.

4 Ocak – 13 Ocak tarihleri arasında Houston, Pasadena, Texas City ve Freeport limanlarında aynı tedarikçiden alınan bu yedi yakıt aşağıdaki analitik sonuçlara sahiptir.

1- Asit Numarası: 3.0 mg KOH/gm ile 6.85 mg KOH/gm arasında. Yakıttaki asit numarası 0.1 ile 0.2 mg KOH/g olması gerekmektedir. Eğer yakıt naftenik özellik taşıyorsa, toplam asit numarası 3.0 değerine kadar kabul edilebilmektedir. Numunenin pH değeri 7’nin ( 6.9 -5.9) aşağısını gösteriyorsa, yakıt asitlidir.

2- Asfalt: Yakıtlardaki asfalt içeriği %8.6 ile %13 arasındadır. Bu çok yüksek bir değerdir. Genellikle normal yakıtlarda asfalt içeriği %6 dan daha düşük olmalıdır. Yüksek asfalt( %10.5 den daha yüksek ) yüksek karbon kalıntısı ile birleşir ( %11.5 den daha yüksek) ve yüksek CCAI ( 848 den daha yüksek) piston ringlerinin kırılmasına neden olur. Bu hususta daha fazla bilgi için lütfen 151 ve 197 nolu teknik Bültenlerimizi inceleyiniz.

3- GCMS analizleri: GCMS analizleri aşağıdaki kirleticileri tanımlar ve karşılaştırır.

a- Stiren : 297 ppm ile 1163 ppm arasındadır. ( Her durumda) Normal değeri 20ppm den düşük olmalıdır.

b- DCPD : 1371 ppm ile 7050 ppm arasındadır. ( Her durumda) Normal değeri 20 ppm den düşük olmalıdır.

c- İnden: 615 ppm ile 26353 ppm arasındadır. ( Her durumda) Normal değeri 20ppm den düşük olmalıdır.

d- Butoxybutanol: 147 ppm ile 170 ppm arasındadır (4 durumda). Normal değeri 20 ppm den düşük olmalıdır.

e- Dihydro – DCPD : 112 ppm ile 203 ppm arasındadır ( 2 durumda). Normal değeri 20 ppm den düşük olmalıdır.

f- C16 FAME ( BioDSL) : 71 ppm ile 357 ppm arasında.( Her durumda) Normal değeri 20 ppm den düşük olmalıdır.

Yukarıda bilgilerinize sunulan kirletici maddeler, filtrelerin ve purifierlerin tıkanmasına neden olan
zamkı üretme özelliğine sahiptir. Ayrıca bu maddeler, içeriğinde bazı durumlarda yakıt pompalarını
dondurabilen polimerik cisimlere de sahiptir. C16 FAME, atık/off spec/değişken biodisel ürünlerden
kaynaklanabilir ve yakıt pompalarına – yakıt nozzle larına hasar verebilecek asit özelliklerine sahiptir.

Deneysel verilere dayanarak, büyük ihtimalle bu gemilerde piston ring kırılmaları, yakıt pompalarında ve yakıt nozzle larında problemler meydana gelmiştir. Üç gemi hala yakıt pompalarında ve nozzlelardaki şikayetleri bize rapor etmektedir. Bu problemler, yakıtı kullanmaya başladıktan 10 ila 20 gün sonra görülmektedir. Mekanik hasarlar beklendiği gibi meydana gelmiştir ve çok açıktır.

Sizlerden bu hususta ekstra önemler almanızı rica etmekteyiz. Lütfen Houston bölgesindeki tedarikçinize yakıtın kalitesini ve bizim listelediğimiz kirleticileri sorunuz.

Bizlerden ek testler ( GCMS, TAN ve Asfalt testi) isteyen bir müşterimiz derhal yakıtı geri verme kararı almıştır.

Bizler ISO 8217 nin beş koşulunun hiçe sayıldığını, önemsenmediğini görmekteyiz. Birçok tedarikçi eğer yakıtları ISO 8217 deki 1. ve 2. tablodaki standartlarla uyuşuyorsa geri kalan sorumluluklarını yerine getirmiyorlar. Biz, bu konuda uyarılmış müşterilerimizin yaptırdığı gibi sizlerin de yakıtınız için ek testleri yaptırarak kendinizi ve haklarınızı korumanız gerektiğini vurgulamak istedik. Lütfen bu konu ile ilgili daha fazla bilgi ihtiyacınız olursa bizlerle iletişime geçiniz.

Bütün sorularınız için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Saygılarımızla,

Dr. Vis

 

İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54  34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx)   Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr    uniservice@uniservice.com.tr

/ Genel

Gönderiyi Paylaş