İLKFER GRUP
VISWA LAB. FUEL ANALYSIS
BULTEN #202
TEKNİK GÜNCELLEME: 2011/2/5
PROBLEMLİ YAKITLARA KARŞI NASIL BİR KORUNMA SİSTEMİNE SAHİPSİNİZ?
Geçtiğimiz aylarda; üç ayrı geminin yakıt içerisindeki bazı kirleticilerden dolayı yaşadığı ana makine hasarını belirten 200 no’ lu bültende, 201 no’ lu bülten ise Sevilla/Spain’ de tedarik edilen yakıtlardaki kabul edilemeyecek seviyelerde bulunan kirleticileri, sizlerle paylaşmıştık. Bu bültenlerden sonra kafalarınızda “Problemli yakıtlara karşı kendimi nasıl koruyabilirim?” gibi bir soru oluşmuş olabilir.
Öncelikle ISO 8217’ nin, hiçbir yaptırım gücü olmayan (regülasyona dayalı) ticari bir kontrat olduğunu hatırlatmak isteriz. Bunu hatırlatmamızın nedeni, ISO 8217:2010’ nun Temmuz 2010’ da yürürlüğe girmesine rağmen ISO 8217:2005’ in aylarca kullanılmaya devam edilmiş olmasıdır. Geçmişte belirttiğiz gibi ISO 8217:2010, yakıtlardaki kirlilik bakımından ISO 8217:2005’ den daha az koruma sağlamaktadır. Bu açıdan baktığımızda ISO 8217:2005 daha iyi bir seçim olacaktır.
Bununla birlikte, Marpol Annex VI ‘nın uyulması zorunlu bir düzenleme olduğunu da unutmayınız. 18.1 no’ lu regülasyon, yakıt içine kimyasal atık gibi potansiyel zararlı maddelerin ilave edilmesine izin verilemeyeceğini açıkça belirtmektedir. Ayrıca bu regülasyon, bunker yakıtların; geminin güvenliğini risk altına almaması, yakıtı gemiye ikmal eden kişilere zarar vermemesi ve çevre kirliliğine yol açmaması için, içerisinde inorganik asit ve kimyasal atık bulundurmaması gerektiğini belirtmektedir. Eğer dikkatli incelerseniz, ISO 8217:2005’ in Marpol Annex VI’ da ki 18.1 no’ lu regülasyon ile hemen hemen aynı anlatımla ve sözcüklerden oluştuğunu görebilirisiniz. Neyse ki, Marpol Annex VI Temmuz 2010’ da revizyondan geçerken 18.1 no’ lu regülasyonun anlatım biçimi korunmuştur.
Yakıt kontratlarınızın, Marpol Annex VI Regülasyon 18.1’ i kapsadığından emin olmanız konusunda sizleri bir kez daha uyarmak isteriz. Port State Kontrolü gibi düzenleyici birimler, yakıt kalitesinden kaynaklandığı şüphe edilen makine problemleri, güvenlik ile ilgili olaylar veya gemi kazaları ile ilgili durumlarda Marpol Annex VI 18.1 no’ lu regülasyonunda belirtilen yaptırımları talep etmektedir. Bu regulasyon; kalitesiz yakıtlara karşı iyi bir korunma şekli olabilir. Kira sözleşmelerinde yakıt kalitesi ile ilgili Marpol Annex VI 18.1 no’ lu regülasyonu referans olarak eklediğinizden emin olmalısınız.
Bütün sorularınız için çekinmeden bizimle iletişime geçebilirsiniz.
Saygılarımızla,
Dr. Vis
İLKFER DENİZCİLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ.
Batı Sahil Yolu Cad. Haydar Sok. No: 54 34903 Güzelyalı – Pendik / İSTANBUL
Tel.: (0216) 493 09 62 (Pbx) Fax: (0 216) 493 09 69
www.ilkfer.com.tr uniservice@uniservice.com.tr